Page 19 - Schoolreglement 2024-2025
P. 19
4.4. Evaluaties en deliberaties
4.4.1. Handelingsplanning
Tijdens de bespreking op de MDO wordt er voor de leerlingen naar de meest
efficiënte begeleiding en remediëring gezocht. Deze resultaten komen in een
handelingsplanning (groepswerkplan, individueel handelingsplan).
Het handelingsplan is dus maatwerk voor de individuele leerling. Belangrijke
items in deze handelingsplanning zijn een duidelijke beschrijving van het
groepswerkplan, evaluaties (periode gebonden), individueel handelingsplan,
bijsturing enz.
4.4.2. Klassenraad/MDO/Multidisciplinair overleg
Alle medewerkers van het schoolteam ontmoeten elkaar in een klassenraad om
de vorderingen van elke leerling te bespreken en de toelating te geven tot het
volgend studiejaar/studierichting. Door middel van besprekingen zoekt men naar
een passende, individuele begeleiding (individueel handelingsplan). Bij deze
bespreking is het CLB (centrum leerlingenbegeleiding) regelmatig aanwezig.
Opm.: De klassenraad bestaat steeds uit het klassenteam van het gewoon onderwijs
en de leerkrachten buitengewoon onderwijs. De leerkrachten van de gastscholen
maken stemgerechtigd ook deel uit van de klassenraad.
Delibererende klassenraad: zie schoolreglement gastschool. Flexibele leertrajecten:
zie schoolreglement gastschool.
Begeleidende klassenraad: Deze klassenraad overlegt over hoe de leerling op een
goede manier kan begeleid worden.
4.4.3. Oudercontacten
Op het einde van het eerste trimester is er een ouderavond gepland voor de
ouders van alle leerlingen. Bij deze gelegenheid worden de rapporten
overhandigd en de resultaten besproken. Bij afwezigheid van de ouders worden
de rapporten opgestuurd.
Voor de nieuwe leerlingen is er een oudercontact in oktober gepland.
Uit onderstaand schema kan je afleiden dat de leerlingen iedere maand een
tussentijds rapport meekrijgen.
19 3DA720-WERschoolreglement OV4