Page 7 - Schoolreglement 2024-2025
P. 7
staat, worden de eindtermen van de Overheid voor het regulier onderwijs nagestreefd.
De leerlingen krijgen met andere woorden hetzelfde pakket leerstof als de leerlingen in
het regulier onderwijs.
In samenspraak tussen schoolteam en ouders worden voor individuele zorgvragen doelen
aan de individuele handelingsplanning toegevoegd.
Tijdens de fase van uitvoering:
Goede samenwerking en dialoog met ouders is belangrijk om transfer van de school naar
het thuismilieu en omgekeerd te bevorderen.
Ouders kunnen leerkrachten informeren over het welbevinden van hun jongere en het
moeilijk gedrag mee verklaren.
Bij de evaluatiefase:
Ook hier vinden we de mening van ouders vaak van belang.
Ouders bekijken de evolutie van hun jongere vanuit een andere invalshoek. De
vorderingen van de jongere worden meegedeeld via een perioderapport.
Via een oudercontact bespreken we de evaluatie van de jongere.
We willen aan ouders een goed overzicht geven van elk ontwikkelingsdomein van de
beginsituatie, de doelstellingen, de manier waarop dit werd nagestreefd en een evaluatie.
Positief engagement ten aanzien van de onderwijstaal.
Onze school is een Nederlandstalige school. Niet alle ouders voeden hun jongere op in
het Nederlands. Dit kan ertoe leiden dat hun jongere het wat moeilijker heeft bij het
leren. Wij als school engageren er ons toe alle jongeren zo goed mogelijk te begeleiden
bij hun taalontwikkeling.
Wij verwachten van de ouders dat ze er alles aan doen om hun jongere, ook in de
vrije tijd, te stimuleren bij het leren van Nederlands.
7 3DA720-WERschoolreglement OV4